مدار تست ترانزیستور های ماسفت نوع n

 

 Mosfet Tester

testmosfet

 

این مدار ماسفت های نوع N را بررسی کرده و در صورتی که سالم باشد صحت عملکرد آن را اعلام می کند . هنگامی که ماسفت سالم باشد led شروع به چشمک زدن میکند و در صورت خرابی ماسفت led خاموش می ماند . در نیمه دیگر این مدار آاستابل از تزانزیستورهای npn استفاده شده است تا مدار ارزان قیمت تر باشد . تقریباً تمامی ترانزیستورهای npn در این مدار به خوبی کار می کنند . ترانزیستور سمت راست جهت درایو led به کار میرود و پالس ورودی خود را از ماسفت دریافت میکند . این مدار توسط تیم تعمیرات سایت چک شده و مورد تایید قرار گرفته و در حال حاضر مورد استفاده قرار می گیرد.
 

Untitled3

 

 

از سال 87 برنامه نویسی وب رو شروع کردم ، هنوز دوسش دارم و دنبالش می کنم،کار طراحی وب و میشه گفت : بیشتر فارسی کردن قالب ها و استفاده از css3 و jquery خیلی لذت می برم ،از سال 92 هم طبق پیشینه ای که به الکترونیک داشتم به صورت تخصصی تعمیرات الکترونیک (لپ تاپ ،کامپیوتر و بردهای تبلت) رو شروع کردم .در این مدت موفق شدم کتاب کاملترین مرجع تخصصی تعمیرات کامپیوترو لپ تاپ رو بنویسم.امیدوارم روزی برسه که هر جوونی دنبال علاقش بره و با علاقش زندگی کنه و برای پیشرفت کشورش تلاش کنه.

Share This:

6 comments on “مدار تست ترانزیستور های ماسفت نوع nAdd yours →

  1. در بالا یکی از کاربران پرسیده در این مدار فلان مقاومت را گذاشتید منظورتان ….. اینکه که مدار شما نیست میتوانستید جهت امانت داری و توضیحات کامل تر به سایت ارائه دهندهنده این مدار ارجاع دهید سایت ارائه دهتنده این مدار:
    http://www.diy-electronic-projects.com/p216-Mosfet-TESTER

  2. سلام
    بین درین و گیت یک مقاومت 10M گذاشتید منظورتون 10 مگااهم هستش؟؟؟؟؟

  3. درود بر شما
    مهندس جان نوع p رو چی مدار نداره؟
    یا با همین مدار میشه تست کرد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اگر ربات نیستی جواب بده: *